Admission Rules & Online Process
Admission I SEMESTER (2025 – 2029)
Date – 04.07.2025 to 14.07.2025
For Online Portal Related Help: 9334934115, 8539971853, 9431672287
ADMISSION RULES
ऑनलाइन नामांकन के पश्चात निम्नलिखित दस्तावेज महाविद्यालय में जमा करना अनिवार्य है, तभी महाविद्यालय द्वारा आपका रोल नंबर आवंटित किया जाएगा तथा आपका नामांकन विश्वविद्यालय पोर्टल पर अपडेट किया जाएगा, अन्यथा आपका नामांकन समाप्त कर दिया जाएगा:-: –
1. प्रवेश फॉर्म ऑनलाइन भरने के पश्चात फॉर्म & फीस रसीद के साथ दो प्रतियों में जमा करें
2. विश्वविद्यालय प्रवेश चयन पत्र
3. विश्वविद्यालय कॉमन आवेदन पत्र
4. विद्यालय एवं महाविद्यालय सी.एल.सी. प्रमाण पत्र की मूल प्रति
5. प्रवेश पत्र की फोटोकॉपी
6. Marksheet की फोटोकॉपी
7. जाति प्रमाण पत्र
8. आधार कार्ड की फोटोकॉपी
9. माइग्रेशन प्रमाण पत्र की मूल प्रति, जहां लागू हो
10. पासपोर्ट साइज फोटो की एक प्रति
list of document attached jpeg/pdf format at the time of online:
University Offer Letter (100 kb)
Caste Certificate (100kb) (if applied in reservation quota)
Passport Size Photo (50 kb)(Mandatory)
Self-Signature (20 kb) (Mandatory)
Step to fill up Admission form
Follow the steps as below to fill the Admission form.
- 1st Step: Visit the official website of the College
- 2nd Step: On the homepage, click on the link “Online Admission ”
- 3rd Step: Click on the link “Apply for Second Semester Admission (2025-2029)”
- 3rd Step: Click on “Sign Up” from the page
- 4th Step: Enter Username, Password and Email
- 5th Step: Click on “Sign Up” from the page
- 6th Step: Enter existing Username and Password
- 7th Step: Click on “Apply for 2nd Semester Admission” from the page
- 8th Step: Fill the all Data in Capital Letter and Upload the necessary documents in the required format.
- 9th Step: Click on “Submit”
- 10th Step: Complete the fee payment.
- 11th Step: Take the print of your Admission receipt.
- 12th Step: Keep your documents with payment slip for future document verification.
Click Below Link for Admission